22ایده برای بھتر ساختن اتاق خواب(قسمت دوم)

 

اتاق خواب یکی از بخش های مهم منزل است که باید به دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای داد، طراحی یک اتاق خواب ایده آل و مناسب خیلی هم ساده نیست بلکه نکات، اصول و قوانین خاص خودش را دارد.در قسمت قبلی این سری مقاله با 11 مورد از این نکات آشنا شدید و امروز با قسمت دوم مقاله و یازده مورد دیگر در خدمت شما هستیم.با ما همراه باشید...

 

12. تزئین اتاق خواب با استفاده از انواع ” لامپ ھا: اگر از این اصل که " سودمندی بر زیبایی ارجحیت دارد" صرف نظر کنیم می توانیم با استفاده از انواع ”مپ ھا و چراغ ھا اتاقمان را تزئین کنیم.

13. مرتب کردن شلوغی ھا: با کنترل کردن وسائل اتاقمان، به راحتی می توانیم اتاقی مرتب و منظم داشته باشیم . مثلا مرتب کردن سی دی ھای درھم و برھم، مرتب کردن کامپیوتر، منظم کردن بالش ھا و انواع آن.

14. ایجاد یک میز به عنوان جایگاھی برای برخی وسائل: این کار می تواند یک مدل جالب برای اتاق خواب باشد. میزی برای قراردادن انواع لباس ھا و یا میزی برای آثار نقاشی و غیره.

15. اھمیت دادن به ایجاد یک فضای آرام و خلوت: شما می توانید با داشتن یک اتاق مرتب و تمیز و البته زیبا، محلی آرام و خلوت و ھمچنین صمیمی برای خود و دیگران ایجاد کنید.

 

هم چنین بخوانید:22 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب(قسمت اول)

 

16. استفاده از شمع: شما می توانید با استفاده از تعدادی شمع معطر بر زیبایی اتاق خود بیفزائید و محیطی با نوری رؤیایی را خلق کنید.

17. استفاده از گل ھای تازه برای تزئین: استفاده از گل نیز می تواند راھی برای زیباتر کردن اتاق خواب باشد ؛ با توجه به این نکته که برخی از افراد طرفدار گل ھای خشک ھستند .برخی دیگر طرفدار گل ھای تازه که این کار با توجه به سلیقه و علایق شخصی انجام می گیرد.

18. وجود پنجره: وجود حتی یک پنجره در اتاق خواب می تواند یک فضای دل انگیز را ایجاد کند.

19. برای آراستن اتاق خواب انتخاب رنگ مناسب، نوع پارچه ای که برای رویه تشک استفاده می شود و تعیین نوع فرش مؤثر است.به عنوان مثال، این که از چه نوع پارچه ای برای تشک و یا بالش ھا استفاده می کنیم (ترمه، مخمل و غیره ) مھم است.

 

هم چنین بخوانید:روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

 

20. استفاده از سیستم ھای صوتی: بھره بردن از یک سیستم صوتی امکان لذت بردن از انواع موسیقی ھا را به ما می دھد و محیطی جذاب را خلق می کند.

21. استفاده از وسائل معطر: علاوه بر استفاده از شمع ھای معطر ، می توانیم از وسایل معطر دیگری نیز استفاده کنیم. مثلا می توانیم کاغذھایمان را قبل از استفاده آغشته به عطر مورد علاقه مان بکنیم و برای معطر شدن فضا آن را آویزان کنیم.

22. ایجاد یک فضا برای نشستن: با استفاده از تعدادی صندلی، نیمکت و انواع آن می توان به راحتی فضایی را برای نشستن ایجاد کرد.

 

مرجع:http://aquilairan.ir/shown.php?id=40&i=22%D8%A7%D9%8A%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DA%BE%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85)