چه از طرفداران رنگ سفید هستید و چه از مخالفانش، با ما  همراه باشید تا ۱۰دلیل قانع کننده برای استفاده از رنگ سفید را باهم مرور کنیم!

1.رنگ سفید در محیط خلاقیت را تحریک میکند: مانند یک برگهی خالی، یک بوم خالی و یا یک استودیو رقص خالی از افراد، یک دیوار سفید نیز پس زمینه مناسبی برای هرآن چه که میخواهید خلق کنید است. سعی کنید در محیط صنعتی،اداری و یا هرجایی که نیاز به تقویت خلاقیت است از رنگ سفید استفاده کنید.

 

 

 

2.سفید به شما اجازه بازی با رنگها در دکوراسیون داخلی را میدهد: دوستدار فرش، کوسن و پارچه های رنگارنگ هستید؟ رنگِ سفیِد غالب دیوارها باعث میشود شما اجازه بازی با رنگها و تغییر رنگ و طرح همه وسایل را در فضای بسته خود داشته باشید. این موضوع در فضاهایی که تغییر چیدمان در آنها زیاد است ( مثل اتاق نشیمن و پذیراییمیتواند بسیار کارآمد باشد.

 

هم چنین بخوانید:روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

 

3.سفید مناسب ترین رنگ جهت نمایش هنر است: بی دلیل نیست که سفید محبوب ترین رنگ در موزه ها و گالری های هنری در سرتاسر جهان است. وجود این رنگ در پس زمینه باعث میشود که اثر هنری در مرکزیت توجه قرار گیرد.

 

هم چنین بخوانید:رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

 

4.سفید چشم نواز است : وجود دیوار سفید در خانه محیط را آرام جلوه میدهد و باعث بزرگتر دیده شدن فضاهای بسته میگردد.

5.سفید یک رنگ کلاسیک است: رنگ سفید رنگی همیشه شیک و ب هروز به شمار می رود و با وسایل چوبی آنتیک یاعتیقه جات عالی به نظر میرسد. اگر به دنبال رنگی هستید که میخواهید مدت طولانی بر روی دیوار باشد، جز سفید رنگ دیگری را انتخاب نکنید.

 

 

 

6.سفید رنگ مناسبی برای هر دو فصل تابستان و زمستان است: سفید همانطور که در تابستان یادآور روشنایی روزاست، در زمستان نیز تداعی گر سفیدی برف میباشد و با هر دو دکور تابستانی و زمستانی همخوانی دارد. هیچ رنگی همچون سفید قابلیت انعطاف و تطابق با محیط اطراف را ندارد.

 

هم چنین بخوانید:رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

 

7.سفید، پاک و ساده است: در زندگی به اندازه کافی پیچیدگی وجود دارد. چرا حداقل محیط اطرافمان را ساده طراحی نکنیم؟ رنگ سفید در هر فضایی احساس پاکی و تازگی ایجاد میکند.

۸سفید رنگ مورد قبول هر دو گروه مینیمالیستها و ماکسیمالیستها است: رنگ پاک سفید، رنگ مورد علاقه مینیمالیستها است و همچنین برای ماکسیمالیستها که طرفدار فضای گرم و دنج هستند نیز مناسب است. وجود یک دیوارسفید در فضای شلوغ ماکسیمال باعث جلوگیری از بی نظم به نظر رسیدن محیط میشود.

 

 

 

9.سفید آرامش بخش است: با وجود آلودگی های بصری فراوان در بیرون از خانه، استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی میتواند تداعی گر آرامش باشد.

10.سفید رنگ مورد علاقه معماران است: در بسیاری از موارد ترجیح معماران داخلی استفاده از رنگ سفید است زیرا نبود رنگ باعث میشود تمرکز و توجه تنها بر ساختار باشد.

 

مرجع:http://aquilairan.ir/shown.php?id=38&i=%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%82%D8%A7%D9%86%D8%B9-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C