رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

 

 رنگ بنفش یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که معمولا طراحان داخلی دکوراسیون نگاه ویژه ای به آن دارند و با توجه به طرفداران زیادی که این رنگ دارد، استفاده از آن نیز روز به روز در حال گسترش است. رنگ بنفش معمولا از جمله رنگ های شاد و بارز شناخته می شود که به کارگیری آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود دکوراسیون داشته باشد. اگر می خواهید از این تاثیرات بیشتر آگاه شوید، حتما با این مطلب همراه باشید....

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی:رواشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی 

 

رنگ بنفش ترکیبی از طیف رنگ های گرم و سرد – یعنی قرمز و آبی  – و حد تعادلی میان عشق و انرژی و هیجان رنگ قرمز و آرامش و سکون رنگ آبی است.  بنفش از قدیم نماد اشراف، قدرت و ثروت است . بنفش همچنین به ترویج حسخلاقیت و قوه تخیل کمک می کند. سایه های سبک، که خیلی نرم و ظریف است، می تواند یک حس رمانتیک ایجاد کند.

 با اینکه رنگ بنفش نمایانگر شکوه، ثروت، عظمت و سلطنت است، در دکوراسیون داخلی خانه ها کمتر به آن توجه می شود و بیشتر در طیف های کمرنگ یا یاسی به کار می رود. بنفش به خاطر ملایمت و آرامش بخش بودن برای اتاق خواب دخترها  مناسب .است

 

این رنگ باعث ایجاد خلاقیت در فضا نیز می شود به همین دلیل در محیط های کاری و آموزشی بسیار موثر می باشد. همچنین برای افزایش خلاقیت کودکان، می توان از این رنگ در اتاق بازی کودکان، کلاس های آمورشی و اتاق نوجوانان استفاده کرد.

 

رنگ دیوارها

 

 

 

 

 

بهتر است دیواری که قصد دارید از آن به عنوان نقطه کانونی در فضا ایجاد کنید را با رنگ بنفش بپوشانید و از این طریق همه نگاه ها را به سمت نقطه مورد نظر جلب نمایید. اگر تصمیم به اجرای چنین ایده ای داشتید، سعی کنید یکی از دیوارهایی که در مکان روبروی ورودی اتاق نباشد را انتخاب کنید تا در هنگام حضور در اتاق، نگاه ها برای تمرکز روی نقطه کانونی اتاق، نیاز به گردش داشته باشد و به این ترتیب در اتاق چرخش بصری اتفاق بیفتد. پیاده سازی این ایده برای اتاق ناهار خوری و نشیمن بسیار ایده آل خواهد بود و ظاهر مدرن تری به دکوراسیون این قسمت های خانه می بخشد.

 

کابینت های آشپزخانه

 

 

اگرچه طراحی کابینت های آشپزخانه با این رنگ، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما بدون شک شکل و شمایل جذابی برایتان ایجاد خواهد کرد. اما یادتان باشد برای آنکه اندکی رنگ بنفش مورد علاقه تان را در فضا خنثی کنید، از طیف های خاکستری و خنثی در آشپزخانه استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید از بافت ها و سطوح ناهموار بیشتری در محیط استفاده کنید که دارای رنگ های خنثی باشند، و یا از سنگ های رگه دار سفید مثل مرمر یا وسایل چوبی طبیعی در فضای آشپزخانه بهره ببرید. این انتخاب ها تا حد زیادی می تواند تعادل لازم را در محیط آشپزخانه برقرار کند و رنگ بنفش را در هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون قرار دهد.

 

هم چنین بخوانید: رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری بنفش

 

 

 

 

کاغذ دیواری بنفش گسترده ای از سایه ها را در بر می گیرد.برخی از کاغذ دیواری ها به شکل متداول تری در خانه مورد استفاده قرار می گیرد،ارغوانی تیره اغلب در اتاق های نشیمن رسمی ظاهر می شوند کاغذ دیواری هایی شگفت انگیز تاثیر را به جایی میگذارد،سایه های درخشانی هستند که از قضا خیلی در معماری داخلی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

اگر این رنگ ها را دوست دارید ، در نصب کاغذ دیواری رنگ بنفش خالص تردید نکنید.یک کاغذ دیواری به رنگ انگوری روی دیوار های اتاق نشیمن می تواند مشکل ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان مدرن کم رنگ یا جزئیات سفید رنگ را از میان بردارد،زیرا رنگ غیر منتظره و دراماتیک است.

 

 کاغذ دیواری بنفش بیشتر خانم های خوش سلیقه برای اتاق خواب منزل خود استفاده می کنند و کمتر دیده شده که برای پذیرایی استفاده شود زیرا در خااص ترین شکل خود هنوز رنگ مد روز خانه ها نشده است

 

 

 

 

 

 

 

اگر دودل هستید که مشتاقانه از کاغذ دیواری بنفش در خانه خود استفاده کنید یا نه سعی کنید روی مبل بنفش را به عنوان یک عنصر تشدید کننده در یک اتاق صورتی تند یا ارکیده ایی کم رنگ مورد استفاده قرار دهید،شباهت بین رنگ ها ،بنفش براق را کمتر ناساز جلوه می دهد.

اگر خانه خود را با کاغذ دیواری بنفش پوشانده اید برای سازگار کردن بنفش خود از رنگ سفید یا کرم استفاده کنید.یک ترکیب قرمز بنفش مثل آلویی یا ارکیده ایی روشن با کرم گرم به بهترین شکل به کار می آیند و سایه هایی با آبی بیشتر مثل بنفشه ایی و نیلی به وسیله سفید یخچالی،مکمل خواهد شد، هر دو راه تازگی سفید در برابر بنفش رنگ را به شکل عادی در می آورند در حالی که قدرت ملکوتی آن را مهار می کنند،از این ترکیب در اتاق هایی که تخیل به شکل متعادلی چیره است استفاده کنید،مثلا در اتاق مطالعه یا اتاقی که برای سرگرمی از آن استفاده می کنید و تاثیرات جادویی بنفش را کشف کنید.

 

مرجع:http://aquilairan.ir/shown.php?id=36&i=%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C