نقش پرده ها در دکوراسیون داخلی

 

نقش پرده ها در دکوراسیون داخلی

پرده یک بخش ضروری از دکوراسیون منزل و بازتابی از سلیقه  ما است شاید به همین علت است که وقتی قرار است به خانه جدیدی نقل مکان کنیم یکی از مشغولیت های فکری بانوی خانه انتخاب پرده هاست و برای آن حساسیت زیادی به خرج می دهد. جنس، رنگ، طرح و مدل پرده باید در نظر گرفته شود حتی اینکه پرده برای کجای خانه قرار است استفاده شود نیز مطرح است سالن نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودکان،آشپزخانه و حمام هر کدام پرده مناسب خود را می طلبد.

امروزه حفظ حریم خصوصی در خانه ها یک دلیل عمده استفاده از پرده است اما شاید تا به حال دقت کرده باشید که وقتی  بعد از یک روز خسته کننده و طولانی  پا به درون خانه تان می گذارید؛ طرح و رنگ پرده اتاقتان تاثیر عمده ای را برای ارائه یک اثر تسکین دهنده بر روی شما داراست و در ایجاد حس راحتی و آسایش تان نقش به سزایی دارد، حتما در حالی که نسیم ملایم و خنکی پرده اتاقتان را به رقص درآورده به گل های زیبای آن چشم دوخته اید و در آرامشی عمیق به خواب شیرینی فرو رفته اید. بنابراین  طرح و رنگ پرده نیز می تواند یک اثر آرامش بخش روی افراد خانه داشته باشد و یا برعکس ایشان را به وجد و هیجان آورد.

 

هم چنین بخوانید:ده دلیل قانع کننده برای استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی

 

· اگر بتوانید تنھا سه طیف رنگی را در دکور خانه به کار ببرید، گام بزرگ و موثری در راه رسیدن به چیدمان مطلوب برداشته اید. پرده، در کنار روتختی و کوسن، از جمله عناصری است که نقش و رنگ را با خود به خانه می آورد.

 

هم چنین بخوانید:روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون

 

·  بھتر است که رنگ پرده ھا با رنگ کف و مبلمان ھماھنگ باشد یا حتی نقشی که در مبلمان وجود دارد، در پرده ھم تکرار شده باشد. به این ترتیب، تعادل بصری مطلوبی ایجاد می شود.

 

·اگر پرده، مبلمان، کف و دیوارھا از طیف رنگی واحدی ھستند، کوسن ھایی با رنگ متضاد انتخاب کنید تا دکور خانه از یکنواختی خارج شود.

 

 

هم چنین بخوانید:22 ایده برای بهتر ساختن اتاق خواب(قسمت اول)

 

·   بھتر است برای اتاق ھایی که نورگیر ھستند و مدت زیادی از روز با نور طبیعی روشن ھستند، از پرده ھای ضخیم و مقاوم استفاده کنید و یا آستری را برای پرده ھا در نظر بگیرید.

 

 

·   به طور کلی، منسوجات سنگین و ریز باف، بادوام تر از پارچه ھایی مانند تور ھستند که تار و پودشان معلوم است. الیافی مانند نخ، استات، نایلون، ابریشم و کتان از الیاف ھای آسیب پذیر به حساب می آیند. الیافی مانند پلی استر و اکریلیک به راحتی با آفتاب کنار می آیند و نسبت به دیگر الیاف مقاوم ترند. بسیاری از پارچه ھای امروزی به ھنگام تولید، پرداخت شده اند و در مقابل خاک، گرد و غبار و نور آفتاب مقاومت بیشتری از خود نشان می دھند. اگر از پرداخت پارچه ھای پرده ای مطمئن شوید، پرده ھایی با کیفیت و بادوام نصیب تان شده است.

 

مرجع:http://aquilairan.ir/shown.php?id=41&i=%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C