22ایده برای بھتر ساختن اتاق خواب(قسمت اول)

 

 

اتاق خواب یکی از بخش های مهم منزل است که باید به دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای داد، طراحی یک اتاق خواب ایده آل و مناسب خیلی هم ساده نیست بلکه نکات، اصول و قوانین خاص خودش را دارد. در انتخاب رنگ، سبک چیدمان، نورپردازی، تزیینات و... باید نکاتی را رعایت کنید که در این بخش از سایت  شما را با این نکات آشنا میکنیم...

 

1.کشف مدل ھای مورد نظر: زمانی که برای خرید وسائل به فروشگاه می روید مطمئناً ھر آنچه را که دوست دارید تھیه می کنید ، اما اغلب طراحان و مھندسین معمار رنگ ھا و طرح ھایی را توصیه می کنند که در حین ورود به اتاق خواب شما را تحت تأثیر قرار می دھد.

 

2. تخت خوابتان را به عنوان مرکز توجه قرار دھید: از طرح ھا و مدل ھایی استفاده کنید که توجه ھمگان را به خود جلب کند و تخت خود را در مرکز اتاق قرار دھید.

 

3. اضافه کردن و بلند کردن ارتفاع تخت: ارتفاع تخت خواب ھای امروزی به صورت استاندارد حدوداً  چهل سانتی متر می باشد.اگر تخت خواب شما خیلی کوتاه است می توانید از پله ھای عمودی برای افزایش ارتفاع تخت استفاده کنید.

 

4. تشک رویی تخت: بھتر است برای این منظور از تشک ھای پَر و نرم استفاده کنید که ھم ظاھر زیبایی دارند ھم بسیار نرم و مناسب ھستند.

 

5. نصب یک سایبان: با استفاده از یک تکه پارچه یا پرده، ھمچنین با استفاده از چند تکه چوب به راحتی می توانید سایبانی برای تختتان بسازید. به این ترتیب که چوب ھا را به دیوار نصب کرده و فضایی را ایجاد کنید که اطراف آن توسط پارچه یا پرده محصور شده باشد.

 

هم چنین بخوانید:ده دلیل قانع کننده برای استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی

 

6. استفاده از رنگ ھای خاص برای اتاق خواب: "صورتی" یکی از رنگ ھایی است که امروزه اغلب شرکت ھای طراحی از آن برای زیباتر کردن اتاق استفاده می کنند. اما رنگ رؤیایی که می تواناز آن استفاده کرد قرمز یا عنابی روشن است.

 

 

هم چینن بخوانید:رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

 

7. اتاق خواب خود را به صورت محلی عجیب اما قابل توجه درآورید: شما به راحتی می توانید اتاق خواب خود را با استفاده از وسایل عجیب و غریب اما زیبا که ھر کدام به نحوی نیز می توانند تک باشند تزئین کرده و اتاقی جذاب و زیبا بسازید.

 

8. ساختن اتاق خواب رؤیایی: شما می توانید با استفاده از طرح ھا و مدل ھایی خاص ، ھمچنین با چینش صحیح وسائل و در نھایت با استفاده از رنگ سفید خالص و یا حتی استفاده از رنگ ھای روشن، اتاق خوابی رؤیایی برای خود خلق کنید.

 

9. استفاده از کوسن و بالش ھای کوچک: می توانید برای تزئین تخت خواب خود از بالش ھا و کوسن ھایی به شکل ھای مختلف استفاده کنید ؛ به این ترتیب که آنھا را بر روی تخت قرار داده و در واقع با قرار دادن آنھا به سبک ھای متفاوت می توانید منظره ھای مختلفی ایجاد کنید.

 

10. ساختن یک جایگاه نشیمن در کنار پنجره: شما می توانید در زیر پنجره، محلی را ایجاد کنید که ھم بشود انواع وسائل را بر روی آن قرار داد و ھم بر روی آن نشست. اگر قصد دارید از این محل به عنوان جایگاھی برای نشستن استفاده کنید می توانید از یک بالش بزرگ برای این منظور استفاده کنید.

 

11. ایجاد محلی پنھانی برای تلویزیون: شما می توانید محلی را با اندازه و ارتفاع مناسب که به طور عادی در دید ھم نباشد و فقط در ھنگام استفاده قابل رؤیت باشد برای این منظور درنظر بگیرید که می تواند یک صندوق و یا حتی یک سکو باشد.

 

مرجع:http://aquilairan.ir/shown.php?id=39&i=22%D8%A7%D9%8A%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DA%BE%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84)