دستور العمل نصب پوستر دیواری

 

عرض قسمت اول را اندازه گیری کرده و به اندازه ۱ سانتی متر کوچکتر از آن تراز لیزری خود را بر روی دیوار بیاندازید.

در محاسبات انجام شده ابعاد کل کاغذ از ابعاد کل دیوار کمی در طول و عرض بزرگتر است.

مطابق نقشه ارسال شده ، به ترتیب قسمتها را بر روی هم بچینید که بتوان به ترتیب پشت آنها را چسب زده و نصب کرد.

نکته مهم

هر قسمت بعد از چسب زدن می بایست همان لحظه به دیوار چسبانده شود.

در خصوص چسب ها می بایست از چسب های مخصوص کاغذ دیواری استفاده شود و برای اطمینان از چسب AQUILA استفاده گردد.

خط قرمز سمت راست هر قسمت همان خطی است که باید با تراز لیزر هماهنگ باشد که کل کار به صورت تراز نصب گردد.

این خط دقیقا باید با خط تراز لیزری که بر روی دیوار آمده است منطبق باشد . برای دقت بالاتر این عمل ،در قسمت های دیگر نیز باید تکرار گردد.

لبه سمت چپ قسمت دوم باید بر روی قسمت اول چسبانده شود و تا علامت همپوشانی جلوتر رود . این علامت با لبه کاغذ ۲ سانتی متری فاصله دارد (یعنی در قسمت همپوشانی یا همان کاغذ سمت راست ۲ سانتی متر بر روی کاغذ سمت چپ قرار می گیرد ) و به همین ترتیب برای قسمت های بعدی بعد از نصب هر قسمت می بایست درست از وسط همپوشانی (یعنی وسط آن ۲ سانتی متر که در تصویر با خط چین نشان داده شده ) توسط تراز دستی برش زده شود و یا با مهارت بالا با خط کش فلزی دست از وسط آن برش زده شود.

بعد از برش ، لایه رویی را برداشته و برای در آوردن لایه زیرین می بایست لبه کاغذ را بلند کرده و لایه زیرین را خارج کرد و قسمت های باقی مانده را با دست در کنار هم تنظیم کرد.

تذکر مهم ۱ : برش همپوشانی  هر قسمت باید موقع نصب همان قسمت انجام شود ، در صورتی که برشهای همپوشانی را به انتهای کار موکول کنید،باعث ایجاد خرابی در کاغذ خواهد شد.

تذکر مهم  2 : کاردک پلاستیکی  که برای نصب استفاده می گردد حتما باید بدون هیچگونه بر آمدگی و صاف و یکدست باشد که باعث خط و خش برروی کاغذ نگردد، برای این منظور کاردک باید قبل از نصب با سنباده نرم کاملا تمیز و صاف گردد.

برای تماشای ویدیوی آموزش نصب پوستر دیواری کلیک کنید...